Artykuł sponsorowany

Jak zorganizować wyspę warzywniczą?

Jak zorganizować wyspę warzywniczą?

Wyspa warzywnicza to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia sklepu. Jej rolą jest ekspozycja jarzyn i owoców w sposób zachęcający do ich zakupu. Produkty stanowią tutaj nie tylko przedmiot transakcji, ale także dekorację przestrzeni handlowej. Aby osiągnąć podobne efekty w swoim lokalu, warto pochylić się nad prawidłową organizacją tego rodzaju wystawy.

To, jak duże znaczenie przypisuje się ekspozycji można dostrzec w każdym supermarkecie. Harmonijne, równomierne uporządkowanie towaru i jaskrawa grafika cen przyciągają wzrok konsumentów jeszcze przed wejściem do sklepu – oferta demonstrowana jest także w jego oknach. Taka sama praktyka obowiązuje przy prezentacji jarzyn. Pomimo tego, że stanowią jeden z podstawowych składników diety, promocje nie powinny być jedynym czynnikiem przemawiającym za ich nabyciem. Atrakcyjne przedstawienie „zielonego” asortymentu przemawia również na korzyść marki. W organizacji wyspy owocowo-warzywnej warto uwzględnić:

  • kategoryzację produktów,
  • popularne techniki ich ułożenia,
  • ustawienie urządzenia,
  • jego parametry techniczne,
  • kolorystykę sprzętu oraz artykułów spożywczych,
  • odpowiednie oświetlenie.

Ekspozycja artykułów spożywczych w wyspie warzywniczej 

Oferowany towar powinien być właściwie sklasyfikowany – uporządkowany według rodzajów jarzyn, aby podobne produkty znajdowały się obok siebie (np. papryka słodka i chili, czosnek i cebula, włoszczyzna). Należy zwrócić uwagę na ich zastosowanie: pomidory i ogórki mogą zostać „sąsiadami”, ponieważ razem trafiają do sałatek i na kanapki. Takie ustawienie umożliwia intuicyjne i samodzielne poruszanie się klienta w lokalu, co jest niezbędne dla jego poczucia komfortu. Na wygodę konsumenta wpływa nie tylko ułożenie warzyw, ale także samej wyspy. Konieczne jest wybranie punktu zapewniającego swobodne przemieszczanie się. Istnieje możliwość indywidualnego zaprojektowania instalacji, co pozwoli na dostosowanie jej parametrów do dostępnej przestrzeni – dodaje pracownik firmy IGLOOTECHNIKA.

W ustawieniu artykułów spożywczych, oprócz kategoryzacji, istotną rolę odgrywa harmonia. Jarzyny i owoce powinny być rozmieszczone w sposób zwarty, najlepiej kaskadowy. Wszelkie braki warto uzupełniać na bieżąco, aby kompozycja zachowała swój urok. Towar należy ułożyć pod odpowiednim kątem i na komfortowej wysokości, aby zagwarantować do niego łatwy dostęp. Dużą rolę odgrywają tutaj specyfikacje wyspy warzywniczej (a właściwie jej wymiary): wyposażenie sklepów powinno zapewniać możliwość relatywnie wygodnej samoobsługi. Estetyka ekspozycji opiera się także na kolorystyce sprzętu oraz produktów. Kontrast, a jednocześnie żywa, dynamiczna barwa wyglądają atrakcyjnie w kontekście takiej oferty. Przy sprzyjającym oświetleniu można uzyskać zaskakujące wyniki w sprzedaży.

Czytelne oznakowanie w wyposażeniu sklepów spożywczych 

Wyspy warzywne powinny umożliwiać szybkie zapoznanie się z rodzajem i pochodzeniem danego artykułu, a także jego ceną. W projekcie wystawy należy uwzględnić miejsca, w których znajdzie się karteczka z odpowiednimi informacjami. Takie podejście będzie stanowić przesłanki o rzetelnej pracy lokalu, co wywoła pozytywne skojarzenia z odwiedzaną placówką i jej marką. Czytelne oznakowanie asortymentu sprawia również, że przestrzeń handlowa wydaje się bardziej uporządkowana, a co za tym idzie: wygląda atrakcyjniej. Sklep budzi zaufanie wśród konsumentów mogących samodzielnie zweryfikować koszty, jakie wiążą się z zakupem produktów. Estetyczna ekspozycja i przejrzysta polityka stanowią o tym, co jest atrakcyjne dla klienta.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.