SEO lokalne a branża meblarska – jakie przynosi korzyści?

SEO lokalne a branża meblarska – jakie przynosi korzyści?

Prowadzisz własny sklep z meblami? Jesteś stolarzem i chcesz dotrzeć do nowych klientów? Wobec tego sprawdź, co daje lokalne SEO. Z naszego artykułu dowiesz się, na czym polega pozycjonowanie stron www oraz dlaczego warto mieć wizytówkę własnego biznesu w Google Moja Firma. Co warto wiedzieć w branży meblarskiej o SEO? Zapraszamy do lektury naszego poradnika.

SEO lokalne a branża meblarska – co warto wiedzieć?

Lokalne SEO to działania, których skutkiem jest zwiększenie widoczności stron internetowych na dane zapytania. Związane są z konkretną lokalizacją, a zatem:

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

Wdrożenie działań wiążących się z lokalnym SEO pozwoli na umiejscowienie Twojej strony www na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Lokalne zapytania umożliwiają potencjalnym klientom odnaleźć firmę bądź usługi w okolicy. Jeśli chcą znaleźć w swojej miejscowości salon meblowy, to wpisują takie hasła jak:

  • tanie meble Rzeszów
  • sklep meblowy Warszawa
  • salon meblowy Kraków

Internauci nie zawsze wpisują hasła z lokalizacją. Nierzadko na podstawie ich lokalizacji Google pokazuje im lokalne wyniki dla sklepów meblowych znajdujących się najbliżej.

SEO lokalne a branża meblarska

Lokalne SEO to dobra inwestycja dla firm działających w branży mebli. Dotyczy to zarówno salonów, jak i sklepów, jak również sieci, prowadzących stacjonarnie działalność w określonym mieście bądź województwie. Lokalne usługi meblarskie przeznaczone są dla osób, które są w trakcie remontu, budowy lub zmiany aranżacji domu lub mieszkania i chciałaby skorzystać z oferty firm znajdujących się najbliżej ich miejsca zamieszkania.. Jeśli prowadzisz sieć sklepów w różnych miastach, to lokalne SEO jest idealnym rozwiązaniem dla Twojego biznesu. Wobec tego przeprowadź pozycjonowanie swoich salonów na dane lokalizacje. W szczególności sprawdzi się to w większych miejscowościach o dużej konkurencyjności.

Co to jest lokalna optymalizacja?

Warunkiem wprowadzenia lokalnego SEO jest posiadanie stacjonarnego adresu. Zazwyczaj salony czy sklepy meblarskie działają stacjonarnie pod adresem i przyjmują we własnej siedzibie klientów. W celu zbudowania lokalnej widoczności wymaga się zoptymalizowania strony internetowej, jak również zadbania o prowadzące do strony www linki. Na stronie powinny się znaleźć informacje o adresie, jak również:

  • nazwa firmy
  • numer telefonu
  • godziny pracy

Najlepiej, aby powyższe informacje znalazły się w zakładce „Kontakt”. Aby zwiększyć widoczność na podstronach potrzeba umieścić dane kontaktowe do salonu meblowego. Ważne, aby były oznaczone danymi strukturalnymi, a więc schema.org.  Pozwala to robotom rozpoznać i zrozumieć treść strony www  w zakresie usług meblarskich. Istotne jest umieszczanie fraz z lokalizacją na stronie. Przykłady:

  • miasta np. sklep z meblami Warszawa
  • dzielnicy np. salon meblowy na Pradze
  • regionu np. sklep meblowy w Lubelskiem

Informacje muszą się znaleźć także w tagach title czy nagłówkach H1. Powinny się znaleźć w treści strony www. Aby były naturalne, należy je odmieniać. Przykład: Zamiast „Salon meblowy Kraków” powinno być „Salon meblowy w Krakowie”. Wizerunek Twojej firmy w Internecie poprawi interesujący content w postaci artykułów poradnikowych. Jak wybrać meble do salonu czy ogrodu, czy z czego wykonuje się umeblowanie – takie tematy z pewnością przyciągną uwagę klientów. Im więcej użytkowników odwiedzi Twoją stronę, tym wzmocni się jej pozycja w wyszukiwarce Google. Należy ponadto pamiętać o obecności w mediach społecznościowych oraz o long-tailach, czyli długich frazach. Przykładem może być „meble ogrodowe technorattan”. Tego typu frazy zwiększają ruch na stronie www. Szerokie pozycjonowanie w tym wypadku polega na dużej szczegółowości przy niewielkiej konkurencyjności. Klienci szukający konkretnych mebli i są dodatkowo zdecydowani, chętniej kupią dany produkt. Przyniosą także większe dochody.

Jeśli posiadasz salony meblarskie w kilku miastach, koniecznie utwórz dedykowane landing pages. Są to strony docelowe, które powinny być adresowane do klientów konkretnego miasta bądź dzielnicy. Powinny się na nich znaleźć takie informacje jak dane kontaktowe z nazwą konkretnego działu. Dobrze także dodać zdjęcia mebli czy siedziby. Całość działań dopełnią atrybuty ALT, czyli tekst alternatywny pliku graficznego. Istotna jest także opcja dodawania przez użytkowników ocen, jak również linkowanie między podstronami.

Jakie są zalety Google Moja Firma?

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które pozwala promować lokalnie firmę. W ten sposób wyświetlają się informacje o niej w wyszukiwarce, a także na mapach Google. Wizytówka w Google My Business sprawdza się zarówno w przypadku małych, jak i średnich sklepów z meblami. Dzięki GMB Twój biznes ma szansę pojawić się wysoko w wynikach organicznych Google. Do korzyści z posiadania wizytówki należy:

  • budowa zaufania wśród użytkowników sieci
  • opcja oceniania – możliwość odpowiadania na nie przez właściciela firmy
  • możliwość szybkiego dostępu do informacji o przedsiębiorstwie – wpływa pozytywnie na kontaktowanie się między klientami a Tobą
  • możliwość dotarcia do statystyk – umożliwia kontrolę działań użytkowników oraz dostęp do informacji, w jaki sposób znaleźli firmę


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


Korzyści z lokalnego SEO

Wdrożenie lokalnego SEO pozwala na dostęp do klientów w najbliższej okolicy. W zamian zyskuje się:

  • dostęp do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – według raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników
  • zwiększenie pozycji Twojej strony www w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci najczęściej klikają w wysokie pozycje
  • zaoszczędzenie kosztów i czasu w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz – frazy lokalne wiążą się z mniejszą konkurencyjnością od ogólnych. Dzięki temu widać szybciej efekty

Pracujesz w salonie z meblami? Pomyśl o wdrożeniu lokalnego SEO. W ten sposób dotrzesz do klientów z najbliższej okolicy.

Źródło: Gemius

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.